Partnerschap DHL & Alzheimer Liga Vlaanderen
Een stralend partnerschap voor een dementievriendelijke toekomst
Alzheimer Liga Vlaanderen en DHL eCommerce bundelen de krachten voor een dementievriendelijke wereld. Het bedrijf levert logistieke steun en visibiliteit aan de missie van de Liga. Het partnerschap verbindt mensen met en zonder dementie, met als doel levens te verbeteren.
Het ontstaan van een bijzonder partnerschap
Het ontmoetingsmoment met DHL eCommerce tijdens het netwerkevent ‘Profit meets non-profit’, georganiseerd door OHLeuven, was een kantelpunt. “DHL eCommerce was enthousiast om onze ambities te ondersteunen en bood hun stichting, DHL Cares, aan om ons te steunen met logistieke ondersteuning; evenals exposure om dementie bespreekbaar te maken”, vertelt stafmedewerker Els De Coster enthousiast.
Binnen de Liga werkt Els aan drie specifieke projecten die onze missie om een dementievriendelijke wereld te creëren, ondersteunen. “Met de Vlaamse werkgroep van mensen met dementie maken we dementie bespreekbaar door bepaalde woorden en uitdrukkingen te vermijden die stigmatiserend zijn. Hierbij is DHL eCommerce een waardevolle partner, want zij zullen binnenkort onze doosjes met belangrijke informatie leveren.
Daarnaast werken we aan dementievriendelijke sportomgevingen door samen te werken met clubs en verenigingen om dementievriendelijkheid te bevorderen. DHL eCommerce steunt ons in deze inspanningen en samen werken we onder andere met het circuit van Zolder en de Pro League. Ook het opstarten van een buddywerking behoort tot mijn takenpakket.”
De kracht van Samen
“Dankzij het partnerschap met DHL eCommerce kreeg Alzheimer Liga Vlaanderen boardingpubliciteit tijdens de voetbalmatch OHL - Anderlecht, waardoor we meer zichtbaarheid kregen en onze boodschap verder konden verspreiden”, gaat Els verder. “Andere afdelingen binnen DHL België organiseerden inzamelacties voor onze Liga. Samen dragen we bij aan de integratie van personen met dementie in de samenleving en streven we naar een dementievriendelijke wereld. Samen geraak je immers verder dan alleen.”
Gedeelde waarden voor een betere samenleving
DHL eCommerce heeft één doel: "Mensen verbinden. Levens verbeteren." Een missie die naadloos aansluit bij waar Alzheimer Liga Vlaanderen voor staat: mensen met en zonder dementie verbinden en de levens van personen met dementie en hun mantelzorgers verbeteren.
“Een mooi voorbeeld hiervan is een lid van onze Liga, dat helaas jongdementie heeft, maar dankzij DHL eCommerce de mogelijkheid kreeg om zo lang mogelijk aan het werk te blijven. Hij spreekt steeds vol lof over zijn oude werkgever omdat deze alles in het werk gezet heeft zodat hij zijn job zo lang mogelijk kon blijven uitvoeren door in te spelen op wat hij wél kon en hierin mee te evolueren en aan te passen. Dat is inclusie!”
Een bedrijf met een hart voor mens en maatschappij
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is van essentieel belang in onze moderne samenleving. Bedrijven die het welzijn van hun werknemers en de gemeenschap waarin ze opereren serieus nemen, hebben een positieve impact op de wereld om hen heen. Door te kiezen voor partners zoals DHL eCommerce, die duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel dragen, kunnen organisaties zoals Alzheimer Liga Vlaanderen hun missie nog beter vervullen.
Een persoonlijke noot
“Dit partnerschap heeft mij persoonlijk diep geraakt. In mijn eerste ontmoeting met Frank Van Hille van DHL eCommerce voelde ik meteen een bijzondere verbinding. Hij deelt onze passie om personen met dementie en hun mantelzorgers te ondersteunen, niet alleen in zijn professionele rol, maar ook vanuit zijn eigen privésfeer. Samen werken we eraan om dementie bespreekbaar te maken en personen met dementie een gelijkwaardige plaats in onze samenleving te geven”, besluit Els De Coster.
Laten we samen streven naar een wereld waarin dementie geen belemmering vormt, maar waar begrip, zorg en ondersteuning centraal staan. Samen met DHL eCommerce zijn we op de goede weg naar een dementievriendelijke toekomst!